keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Jos sua ei ois ollut

Jos sua ei ois ollut
niin olisin keksinyt sut.
Ois susta samanlainen tullut
mitään en ois muuttanut.
Ohikulkijat luulee
minun seinille puhuvan,
tyhjyyteen ne sanovan mun kuulee:
"sua aina rakastan".
Tahdon susta kiinni pitää,
vaikken sua oikeasti enää nää.

En tahdo irtikään päästää,
taas ilmestyt vierellein.
On pakko itseään säästää,
sen velkaa sulle jäin.

Olet jokaikinen yön ääni,
kukkamerestä poimin sut.
Hyvä ajatus sisällä mun pääni,
kun elämä on suuttunut.
Oot valona mun tiellä
silloin kun on vaikeaa.
Hullummaksi olisin tullut vielä,
jos sua ei ois ollutkaan.

Jos sua ei ois ollut,
niin olisin keksinyt sut.
Vuoteeseeni kuvitellut
sulle kadulla puhunut.
Hiljaisuutena öissä,
ääriviivoissa pihakoivun.
Ilman sua oon kuin vöissä,
ilman sua lakastun.
Saanhan susta kiinni pitää
vaikken sua oikeesti enää nää.

En tahdo irtikään päästää,
taas ilmestyt vierellein.
On pakko itseään säästää
sen velkaa sulle jäin.

Olet jokaikinen yön ääni,
kukkamerestä poimin sut.
Hyvä ajatus sisällä mun pääni,
kun elämä on suuttunut.

Oot valona mun tiellä
silloin kun on vaikeaa
Hullummaksi olisin tullut vielä,
jos sua ei ois ollutkaan.

Ei sua minusta voi erottaa,
jäät osaksi mieleni maisemaa.

Kiitos, kun olit totta hetken;
nyt mun täytyy tästä jatkaa.
Vierelläni teet loppuretken,
vaikka se olis kuvitelmaa.

Olet jokaikinen yön ääni,
osa lempeää valonkajoa.
Kesäsateena saavut elämääni,
en kuivuuteen hajoa.
Oo valona mun tiellä,
silloin kun on vaikeaa.
Hullummaksi olisin tullut vielä,
jos sua ei ois ollutkaan.

-säv. & san. Markku Impiö (esittäjä: Kaija Koo)

7 kommenttia:

  1. Voiko enää kauniimmin osuvimpia sanoja olla? <3

    Kirpsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Vähän aukes hanat kun tämän eilen muistin. <3

      Poista
  2. Tämä kappale sai ihan uuden merkityksen. <3 Terveisiä Verkahovilta, tulkaa taas kun jaksatte!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tullaan ehdottomasti, se teidän pieni pölö oli kans mitä valloittavin!

      Poista
  3. Oho mun nimi näkyykin nyt! No terveisiä Verkahovilta silti :) Laitoin sen tuntomerkiksi.

    VastaaPoista
  4. Minulla on soinut tismalleen sama kappale päässä lapseni kuoleman jälkeen. "Ei sua minusta voi erottaa, jäät osaksi mieleni maisemaa", on tuonut erityisesti lohtua. Niin kauniit sanat kaikkineen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain ovat kauniit sanat ja niin osuvat. Voimia sinullekin surutyössäsi!

      Poista